مهم نیست که کسب و کار شما چقدر بزرگ یا کوچک باشد، بازاریابی ایمیلی یکی از ضروری ترین کانال های بازاریابی دیجیتال است. ایمیل هنوز راهی موثر برای دستیابی به مشتریان مناسب در نظر گرفته می شود.
در اینجا ما به شما می گوییم که چگونه و چه اشتباهاتی در بازاریابی ایمیلی مرتکب می شویم و چگونه می تواند استراتژی بازاریابی ما را از بین ببرد و همه چیز اشتباه شود.
اشتباهات بازاریابی ایمیلی که در سال 2020 باید از آنها اجتناب کرد
- عدم استقبال از مشتریان:
به مشتریان بگویید که چه کسی هستید و چگونه ایمیل آنها را دریافت می کنید. این مرحله برای ایجاد اولین برداشت شما بسیار مهم است. برداشت اول اولین راه برای تعامل مشتریان با کسب و کار شماست. وقتی کسی ایمیل تبلیغاتی شما را دریافت می کند، نباید غریبه به نظر برسید.
- عدم افزودن فراخوان به اقدام
هر ماده خوبی که قرار باشد ساخته شود، باید فراخوانی برای اقدام داشته باشد. ایمیل های زیادی وجود دارد جایی که فرستنده اغلب فراموش می کند یک دکمه تماس برای اقدام اضافه کند، اول اینکه مشتری برای باز کردن ایمیل شما نیاز به تلاش زیادی دارد و سپس اگر هیچ اقدامی انجام ندهد تمام تلاش شما برای کلیک مشتری بر روی ایمیل بیهوده است. شما باید فقط یک تماس برای اقدام در ایمیل داشته باشید. ایمیلی که حاوی یک فراخوان برای اقدام باشد، اغلب یک ایمیل بازاریابی خوب در نظر گرفته می شود.
- ارسال ایمیل خیلی زیاد
همیشه یکی در بازاریابی ایمیلی وجود داشت شهرت بد برای ارسال هرزنامه به صندوق ورودی افراد. بله، درست است که انواع مختلفی از بازاریابان با چنین فعالیت هایی وجود دارند. به همین دلیل است که مشترکین اغلب برای خبرنامه ها ثبت نام نمی کنند.
باید به آنها اطلاع دهید که برای ثبت نام ایمیل های زیادی برای آنها ارسال نمی کنید. تو می توانی شاید هفته ای یک یا دو بار ایمیل بفرستید. در واقع، این روش استانداردی است که توسط اکثر بازاریابان ایمیلی اتخاذ شده است.
- تقسیم بندی مشتریان را فراموش کرده اید
شما به دلیل دیگری مشتری جذب می کنید. فرض کنید ممکن است آخرین پست وبلاگ شما را دوست داشته باشند و باید خود را به روز نگه دارند، یا گاهی اوقات ممکن است اتفاق بیفتد که به محصولات و خدمات شما علاقه مند هستند. شما نمی توانید به ارسال ایمیل برای همه ادامه دهید. این روش صحیحی برای ارسال ایمیل در بازاریابی ایمیلی نیست. با این کار بسیاری از اشتراک ها حذف می شوند.
بهتر است که هنگام ثبت نام مشتریان گروه ایجاد کنید، و باید مراقب باشید که چه نوع محتوایی را با مشترکین خود به اشتراک می گذارید.
می توانید مشتریان را بر اساس تقسیم بندی کنید:
- محل
- سن
- چرخه فروش
- زبان
- ارزش طول عمر
- منافع
- رفتار مرور
- خریدهای قبلی
- مشتاقانه منتظر مشتریان بیشتر هستیم
برخی از صاحبان مشاغل اغلب منتظر مشتریان هستند. این راه درستی برای انتظار نیست. هیچ عدد دقیقی برای دنبال کردن وجود ندارد مانند تعداد مشترکینی که یک کمپین ایمیلی برای اجرا مناسب است. شما می توانید کمپین هایی را با تنها 1000 مشترک اجرا کنید. به راحتی می توانید علاقه 1000 مشتری را از دست بدهید در حالی که منتظر هستید 10 مشتری دیگر به دست آورید. بنابراین باید بدون در نظر گرفتن تعداد مشترکین، به طور مرتب ایمیل ارسال کنید.
گفته شده که بیش از 70 درصد از مشترکین ایمیل از طریق تلفن های هوشمند خود به ایمیل دسترسی دارند. شما باید مطمئن شوید که تمی که تایپ می کنید مطابق با صفحه موبایل کاملاً قابل مشاهده است و همچنین به اندازه کافی جذاب برای باز کردن است. همچنین میتوانید طرحبندیها و دکمههایی را انتخاب کنید که به راحتی برای صفحه موبایل قابل تنظیم هستند.
دلایلی که باعث می شود آن را برای موبایل دوستانه تر کنیم:
- آسان برای دسترسی
- اگر مطالب به خوبی تهیه شده باشد، اغلب به سرعت پاسخ داده می شود
- اجرای آسان اقدامات سریع مانند تماس برای استعلام یا برنامه ریزی قرار
- به اشتراک گذاری اطلاعات با دیگران آسان است.
- اشتباهاتی که باید هنگام نوشتن ایمیل مرتکب شوید
ارسال پیامهای غیرحرفهای حاوی اشتباهات گرامری و غلطهای املایی میتوانند باعث شهرت بد در مورد برند شوند. هنگام تهیه پیش نویس موادی که انتظار دارید بفروشید، باید کمی وقت بگذارید. وقتی چیزی را بازاریابی می کنید، اگر محتوای شما به اندازه کافی خوب نباشد، به خوبی کار خواهد کرد. ممکن است مشتریان تمایل به خرید محصول شما داشته باشند، اما در صورت مشاهده اشتباهات در ایمیل، ممکن است بازگردند.
مشترکین در بازاریابی ایمیلی همه چیز هستند. بدون مشتریان، نمی توانید انتظار بازاریابی ایمیلی موفق را داشته باشید. بنابراین، باید ایدههایی برای افزایش ثبتنامهای بیشتر برای کسب بازدهی خوب در بازاریابی ایمیلی ارائه دهید. ثبت نام در بازاریابی ایمیلی در هر کسب و کاری بسیار مهم است. از آنجایی که ایمیل راهی برای حفظ ارتباط مشتریان و تعامل با برند شما است، مهم است که برای مشتریان خود حرفه ای به نظر برسید.
نتیجه:اگرچه صدها شرکت مانند شرکت شما با استراتژی های بازاریابی ایمیلی وجود دارد. اگر از این 8 اشتباه اجتناب کنید و بازاریابی ایمیلی را به طور موثر پیاده سازی کنید، می توانید از همه آنها متمایز شوید. دادن کاربران موبایل در هنگام تهیه پیش نویس ایمیل ها اولویت بیشتری دارند. از آنجایی که بالاترین میزان تعامل و CTR را دارد. الف بنویس موضوع جذابی برای ترغیب مردم به باز کردن ایمیل شما، و فراموش نکن CTA (تماس برای اقدام)
بازاریابی ایمیلی در زمان های اخیر می تواند چالش برانگیز باشد، اما با اجرای موثر استراتژی ها هنوز هم می توانید دست بالا را داشته باشید.